tisdag 2 maj 2017

Som att kliva rakt in i en godisbutik

Jag har insett en sak......
Att säga att jag har en favoritblomma, det är minsann att fara med lögner.

Det förstår ju vem som helst att det inte går att bara ha en favorit ibland alla de här skönheterna som just nu finns i blomsterbutikerna.

Plötsligt känner jag mig som Tina 5 år som kliver rakt in i en godisbutik. Ögon som blir stora som tefat, en näsa som blir lycklig av alla ljuvliga dofter och en hjärna som spinner loss i beslutsångest, jisses vad ska jag välja????

Kanske inte riktigt så som Tina 5 år som med en 5-krona i handen fick kiosktanten att stå och hoppa jämfota av otålighet när jag pekade på godsakerna -En sådan, -Två sådana, -Nej förresten en sådan och två av dem, -Eller ska jag ta tre sådana......ja ni förstår.....det fanns ju liksom inte plockgodis då.....

Fast ändå lite så är det när jag står där och ska välja blommor till helgbuketten...... Jag har en aningens svårt att bestämma mig när det finns så många favoriter.....

Men den här gången var det inte särskilt svårt för när jag såg Hortensiorna så bara visste jag....de ska med hem.... och så fick det bli.....plus ett gäng piontulpaner då.......
.....ni vet det där med att besluta sig....




Nu ska jag jobba, sen ska jag ta en sväng till handelsträdgården och fylla på med lite trädgårdsblommor, dags att pynta även utomhus och få det lite fint.

Ha en härlig start på kortveckan vänner!

Kramisar
T

9 kommentarer :

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vackert & vilken cool kopp ❤️...
    /Kram

    SvaraRadera
  3. Finns mycket fina blommor att sätta i vasen. Så en är ju lite svårt att bara ha 😉.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Blommor gör en verkligen glad. Tyvärr har jag inte så gröna fingrar så jag tar ihjäl nästan alla blommor så snittblommor är ju bra för mig. Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Förstår precis din känsla. Älskar blommor!
    Nu kan jag bara gå ut och slänga mig bland alla vitsippor. Blommor gör mig lycklig!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Hortensia är en favorit hos mig också, men jag måste erkänna att jag saknar pelargoner på fönsterbrädan nu:).
    Det är svårt att bestämma sig, man vill ha allt. Men jag lugnar mig lite nu tills flygen är gjord:). Nyfiken på vad för uteblommor du köpte:)
    Ha det gott söta du.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Underbart!
    Himla söt blus. Är den från nu? ;-)
    Härlig helg! Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta Pia. Tyvärr är det en gammal blus..... Njut av helgen. Kram Tina

      Radera
  8. Wow, det var läcker färg på den hortensian! Ha en härlig helg. Kram J

    SvaraRadera