lördag 1 juli 2017

Att ha firat bröllopsdag på allra bästa sätt

Så kom de......äntligen.....
Som jag längtat efter att få krama de där två, Helena och Jonas.
Alltför länge sen vi sågs och nu skulle de bo hos oss ett dygn innan de drog vidare på andra äventyr.

Och eftersom vi firade bröllopsdag så vad passade väl bättre då än att korka upp en flaska bubbel och skåla för 21 år av kärlek.... och 5 år av fantastisk vänskap....

Ja, jag och Helena lärde känna varandra för 5 år sen, tack vare bloggen. Jag följde henne ett bra tag på hennes inspirerande och härliga blogg Helenas enkla vardag
innan jag själv började blogga och när vi för 5 år sen skulle på samma bloggevent tog jag kontakt med denna sprudlande kvinna och det sa klick.

Sen dess har vi träffats ett antal gånger och har ofta kontakt på annat vis, är så oerhört tacksam över att de har kommit in i våra liv och förgyller det på alla sätt.


Och nu fick vi chansen att umgås och det var absolut den bästa bröllopsdagspresenten jag kunde få...



Men så blev vi också bortskämda med andra galet fina presenter, ja ni ser ju, allt i sann Örebro-anda....


Och Mr C hoppade nästan jämfota av lycka när han fick den här "buketten", den bästa han fått någonsin, enligt honom själv....


Det blev lite fika a la lchf....


Och Mr J lika snygg som alltid....


och sköna Helena.... denna pingla


Mycket skratt såklart....


Vi hade egentligen beställt bord på ett annat ställe, men njaaa det var inte riktigt vad vi tänkt oss.....tyvärr..... så vi hamnade här istället på Pinchos och det blev ju bara hur bra som helst...


Lite piff innan maten...


Inte helt lätt att bestämma sig när man är hungrig och man vill ha precis allt....


Första gången jag var på Pinchos i Halmstad, dock har jag varit här många gånger förr och har många minnen från de här lokalerna....men det är en helt annan historia....

I alla fall så bara älskar jag inredningen....





Och maten... herre gud maten är bara underbar


Ja det blev en fantastisk bröllopsdag på alla sätt och det finns egentligen bara en sak att säga...

-Puss för 21 år av kärlek och 5 år av vänskap, de två viktigaste ingredienserna i mitt liv och som jag absolut inte kan vara utan.....

Ha en underbar dag vänner!

Kramisar
T

8 kommentarer :

  1. Wow vilken dag och så kul att ni håller kontakten. Ljuvliga bilder som alltid. Ni är så vackra allihopa.

    Fin lördag till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken fin dag och så kul att hittat varandra genom bloggen.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Så härligt och fina ni två (fyra). Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Underbar dag och Grattis till 21 år ❤

    SvaraRadera
  5. Grattis till 21 år !...ha en fin helg också !
    Varm kram bia

    SvaraRadera
  6. Grattis till er båda. Så härligt att fira med goda vänner. Ha en härlig helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig dag Ni fick, och vilken underbar restaurang!!!
    Stora kramen från Kate

    SvaraRadera
  8. Åååå ååååå..åååå...
    Jag tor inte jag kan säga mer än så... <3
    Underbart!!
    Puss o kraaaaaam

    SvaraRadera