söndag 8 oktober 2017

Franskinspirerat med en touch av återvinning

Idag blir det franskinspirerat.......
Och en look som verkligen är superhet i höst/vinter.

Tycker någon av er att ni känner igen bilderna, så är det faktiskt så att jag kör med återvinning.
De här bilderna togs för över två år sedan men eftersom stilen är högaktuell just nu så varför inte liksom.......

Dessutom blev jag själv påmind om baskern, så den letades raskt fram och ska verkligen användas från och med nu.
Den köpte jag själv i en vintagebutik för många herrans år sedan så idag är det minsann recycling på högsta nivå....

Älskar ju allt vad huvudbonader heter..... som enligt mig kan lyfta vilken outfit som helst, så på med hatten, baskern, mössan eller kepsen i höst....


De höga byxorna är gamla men ett tips är de HÄR från Lindex som är ungefär samma modell.



Nästan så att man känner Paris-vibbarna.....



En vit skjorta är ett måste i garderoben, är sååå användbar och passar till absolut allting.



Mon amie (japp det är ungefär det jag kommer ihåg efter 3 års franskaplugg) hoppas du blev en smula inspirerad och när du känner dig sådär lite extra fransk, glöm för guds skull inte det röda läppstiftet, det sätter den där extra kryddan på hela outfiten....

Nu mot köket och tårtbak....

Bonne journée vänner!

Kramisar
T

11 kommentarer :

  1. Härliga bilder !! Ja en vit ny skjorta skall jag nog köpa....kanske, hihi...jag har en vit lång skjorta som hänger i garderoben (med en svart liten slips till) som jag aldrig använder, så ska jag verkligen köpa en ny ??....en i lite mindre variant kanske ?...slipsen kan jag ju ha till den också ;))...tack för inspirationen ;)
    Trevlig dag !
    Bia

    SvaraRadera
  2. Vackra Tina! Jag känner igen bilderna. Så FINA!! Älskar byxorna. Har två par faktiskt. Alltid snyggt och elegant med svarta vida byxor. Och vit skjorta är alltid rätt, en klassiker.

    Skön söndag till dig! KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  3. Bonne journee på dig själv vackra fransyska, men vet du jag tycker du ser yngre och ännu fräschare ut på dina nya bilder.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj Monika, det tar jag som dagens komplimang. Ha nu en härlig dag mon ami. Kram Tina

      Radera
  4. Snyggt, och en vit skjorta måste man ha i garderoben.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Coola bilder. Ja en vit skjorta är bra att ha i garderoben. Fast jag lyckas aldrig hitta den rätta. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Så fin du är!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Gabriella. Ha en härlig dag. Kram Tina

      Radera
  7. Godkväll. Så vackra bilder. Du är ju så fin Tina.
    Ha en skön kväll.
    Kram Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Helene, vad glad jag blir. Ha en fin dag. Kram Tina

      Radera
  8. Himla härliga bilder säger jag bara!

    SvaraRadera