tisdag 10 oktober 2017

Jag får liksom inte till det.......

Så här ser det inte ut just nu på ovanvåningen kan jag säga....
Bilderna knäppte jag innan typ nästan hela undervåningen flyttade upp hit..... så  just nu råder här ett totalt virrvarr med prylar och pinaler precis överallt och ett något mer övermöblerat rum får man leta efter...

Men om vi kikar på hur det ser ut i vanliga fall så måste jag erkänna att jag inte är riktigt nöjd med den här delen av rummet...

Jag får liksom inte till det.....

Ni vet det är något som skaver, något jag inte riktigt kan sätta fingret på...

Kuddarna i soffan ska bytas ut, funderar bara på vilken färg, krukan i fönstret är också bara en tillfällig lösning, jag som alltid haft krukor så att jag kan sälja har efter branden inte en endaste kvar, så japp det får bli några klick.... 

Som ni ser har både oliv och fikonträd fått flytta in och jag är inte riktigt van vid att ha så stora växter inomhus, på något sätt känns det bara rörigt.

Tavelväggen är jag nöjd med, men tror att jag ska fixa till så att bilder och ramar blir mer enhetliga.

Ärligt så blir jag en smula frustrerad när ett rum inte känns vilsamt, med det menar jag att inredningen ska flyta ihop på ett harmoniskt och mjukt sätt, det ska liksom finnas en röd tråd.

Och det gör det inte här just nu, istället känns rummet osammanhängande och det känns stressade när jag låter blicken vandra.
Förstår ni hur jag menar då?

Så medan det ändå är ett fullständigt kaos här hemma får jag fundera ut hur jag ska få till den här delen, hur jag ska få till den där "röda tråden"

OK Rom byggdes inte på en dag så jag får väl ge mig lite tid...... även om jag helst skulle velat hittat lösningen igår....







Hoppas höstsolen lyser på dig vännen och att du får njuta av den!

Kramisar
T

12 kommentarer :

  1. Jag brukar aldrig kommentera, men nu så: Det ser rörigt ut. För många tavlor o för många kuddar. Plocka bort alla småtavlor o ta upp tavlan från golvet o sätt den o den andra med svart ram på listen.Bygg på med tex någon mer tavla, fast med svart ram. Till att börja med. Ta också bort böckerna o lampan till höger från golvet o sätt korgen med filtarna där ist. Ta bort en del av kuddarna o lägg filten från stolen där ist. / Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helene för dina tips, de uppskattas, ibland blir man hemmablind helt enkelt. Ha en fin dag. Kram Tina

      Radera
  2. Ja det är lätt att bli hemmablind...en liten färgklick kanske du skulle ha i soffan, varför inte en orange kudde nu i höst, är ju lätt att ta bort om man lessnar. Jag själv har ett par oranga kuddar och en grön...och ett mörkgrönt fårskinn till en grå soffa...men närmare jul tar jag bort oranga kuddarna. Är ju lätt att förändra med kuddar, plädar och fårskinn. Nu vet jag ju att du gillar svart och vitt...men varför inte lite färg ?
    Ingen sol hos oss. Idag ska jag till frissan och en sväng på stan ;))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi å jag tycker inte alls det ser rörigt ut....
    Tycker bara det ser personligt och inbjudande ut... där skulle jag gärna sitta o sörpla kaffe o bara snacka skit...;)
    Jag tror bara ögat luras av att kuddarna i soffan ligger lit ehuller om buller.... älskar tavelväggar som inte är sådär perfekta och matchiga...älskar när det är blandat med böcker o annat..PERSONLIGT! Å stora växter ger ju bara värme och liv till rummet...blir impad om du klarar hålla liv i de där inne hela vintern... mina dör jämt....
    Kraaaaam finaste Tina!

    SvaraRadera
  4. Smaken är som baken ;) Jag tycker på det hela att det ser jättefint ut. Det ska inte vara för ordningsamt. Det som skaver lite hos mig är den stora vackra fototavlan till vänster om soffan i hörnet du inte tycker att du får till. Jag skulle pröva att byta plats på tavlan och tidningshållarna. Fint med grönskan men ny kruka i fönstret med lite mer värme i varför inte? Lycka till! Kram C

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det ser jättemysigt ut och inte alls rörigt.

    SvaraRadera
  6. Å jag tycker du har så mysigt och fint! Tror du blir lite hemmablind och vem blir inte det? :) Skulle gärna sjunka ner i soffan och bubbla med dig:)

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Det ser fint ut fast upp med alla tavlorna på väggarna. Inga på golvet alltså enligt mig. Personligen måste jag ha stor matta under bord och vid soffkanten. Men det finns ju inga rätt eller fel med inredning och det är ju så personligt.

    SB

    SvaraRadera
  8. Tycker det redan är jättefint, men kanske ta bort tavlan till vänster och bara ha tavlorna på dina tavellister. Byta den svarta korgen med olivträdet och istället ha en tex sisalkorg och slutligen en inbjudanande matta under bordet. Personligen kan jag tycka att det kan bli lite hårt med mycket svart och vitt, behövs lite mer trämaterial för att få in värme men som sagt du har det väldigt fint redan och har verkligen öga för detaljer. Lycka till!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  9. Ser jättemysigt ut. Men man känner bäst själv om man vill förändra. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Hej! Tycker inte heller det ser rörigt ut utan mysigt. Mitt enda tips är nog att ändra lite i fönstret. Men du kommer få till det så du blir nöjd så duktig som du är. Ha det bra pinglan.
    Kram Helene

    SvaraRadera
  11. Jag är beredd att hålla med. Det ser rörigt ut....
    Vet inte om det är alla kuddar som tar över. Men du kommer nog på något.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera